
Alojz Klimo — Malé križovatky III.
Dielo Malé križovatky III. je maľba temperou menšieho formátu na papieri adjustovanom na sololite a patrí do najvýznamnejšej a najznámejšej Klimovej série Križovatiek, ktorá vznikala v rokoch 1966 až 1969…
Viac o diele
Ferdinand Katona — Žatva
Dielo sa vymyká z autorovho charakteristického umeleckého programu. Motív poľnohospodárskej práce zachytený v maľbe je vzhľadom na kontext autorovej tvorby netypický, rovnako ako vložená drobná figurálna kompozícia…
Viac o diele
Imrich Weiner-Kráľ — Jún
(z cyklu Drevo)
Imrich Weiner-Kráľ je považovaný za najvýznamnejšieho predstaviteľa slovenskej verzie surrealizmu, tzv. nadrealizmu, vo výtvarnom umení. Zovšeobecňujúce spájanie jeho tvorby so surrealizmom je však viacerými teoretikmi umenia vnímané problematicky…
Viac o diele
Július Koller — Bez názvu
Obraz prevedený akrylovým sprejom na plátne sa dá zaradiť do širšej série malieb sprejom, v ktorých Július Koller pracoval s rôznymi symbolmi a interpunkčnými znamienkami. Pre Kollerovu tvorbu bola ťažisková práve práca s pojmami, znakmi a textom…
Viac o diele
Július Korezska — Jeseň
Kompozícia diela Jeseň, vťahuje percipienta do tichej, melancholickej rovinatej krajiny, odetej už do zlatistých farebných tónov neskorého letného popoludnia, vibrujúceho energiou a dynamikou samého námetu…
Viac o diele
Juraj Kollár — Prehliadka krajinou
Juraj Kollár patrí k najvýraznejším slovenským maliarom mladej generácie. Jeho tvorba v mnohých aspektoch nadväzuje na tradíciu maliarskej disciplíny, či už ide o autorove výhradné…
Viac o diele
Klaudia Kosziba — Najsladšie leto & September
Maľby od maliarky Klaudie Kosziby Najsladšie leto (2017-2018) a September (2008) sú dvoma rozdielnymi maľbami prírody, ktorých vznik delí jedno desaťročie. Špecifikom pracovného procesu Klaudie Kosziby je (ne)ustály zásah do obrazu, s jeho rôznymi vrstvami, rôznymi premaľbami, rôznymi hĺbkami, rôznymi atmosférami, rôznymi náladami…
Viac o diele
Rudolf Krivoš — Muzika
Rudolf Krivoš patrí k zakladajúcim členom významnej domácej výtvarnej skupiny známej ako „Galandovci alebo Skupina Mikuláša Galandu“…
Viac o diele
Martin Knut — Z cyklu Maľba na vreckovke
Cyklus malieb na vreckovkách vznikol v roku 1991 na podobnom princípe, akým autor v rovnakom čase pracoval na veľkorozmerných plátnach. V tomto prípade, ale banalitu rozprávaných príbehov umocňuje použitím triviálneho maliarskeho podkladu, kde miesto maliarskeho plátna natiahnutého na rám použije voľne visiace vreckovky – predmety banálnej každodennosti…
Viac o diele