Mgr. Ľudmila Kasaj Poláčková 
Vedúca umenovedného oddelenia/vedecko-výskumná pracovníčka,
kurátorka výstav, kurátorka zbierok/zástupkyňa riaditeľky

Študovala Dejiny a teóriu umenia na Trnavskej univerzite v Trnave (2002 – 2007). Organizačne v súčasnosti zabezpečuje v galérii chod umenovedného oddelenia v spolupráci s ostatnými spolupracovníkmi. Zabezpečuje  tvorbu zbierok, výskumu, odborného spracovania a vedeckého zhodnocovania galerijných zbierok. Vytvára koncepciu akvizičnej činnosti galérie. Pre tematické výstavné projekty, ktoré autenticky vytvára je príznačná práca s prvkami arteterapie a psychoanalytické aparátu. Je držiteľkou cien: Ceny Martina Benku (2018), Nitrianska Lunica (2023). Členkou správnej rady Danubiana, členkou AICA (Medzinárodná asociácia kritikov moderného a súčasného umenia).
Kurátorskú prácu vníma ako nekonečný priestor interpretovania rôznych kultúrnych príbehov.


Mgr. Barbora Kurek Geržová
vedecko-výskumná pracovníčka, kurátorka výstav, kurátorka zbierok

Vyštudovala Dejiny umenia a kultúry na Trnavskej univerzite. V Nitrianskej galérii pracuje od októbra 2006, venuje sa súčasnému umeniu a umeniu druhej polovice 20. storočia. Je kurátorka zbierky Maľby a podieľa sa na formovaní akvizičnej koncepcie galérie. V Nitrianskej galérii pripravila niekoľko desiatok samostatných aj skupinových domácich i zahraničných výstav. Okrem monografických výstav (Marko Blažo, Karol Pichler, Dorota Sadovská, Ľubo Stacho, Emőke Vargová) ju zaujímajú tematické autorské projekty, ktoré sú výsledkom jej umelecko-historického výskumu. Na základe tejto kurátorskej stratégie spracovala rôzne témy – problematiku ilúzie v súčasnom umení (zrkadlo, ilúzia priestoru, trompe l´oeil); zaujali ju premeny autorských umeleckých techník; porovnávala formálne a obsahové príbuznosti a rozdiely medzi tvorbou súčasných slovenských a českých umelkýň a umelcov; skúmala tvorbu umelkýň a umelcov cez rodové aspekty; mapovala umeleckú tvorbu reflektujúcu špecifický fenomén – film; spracovala kritické čítanie slovenského folklóru v tvorbe súčasných umelcov a umelkýň. 

V rámci medzinárodnej spolupráce bola koordinátorkou projektu Collezionami – Biennale d´Arti, Contemporanee (Bari, Cittadella di Stato e Biblioteca Nazionale, 2006), v roku 2009 pripravila výstavu súčasného výtvarného umenia Perfect Asymetry, ktorá bola súčasťou projektu Donumenta 2009 – Slovakia, Regensburg v Nemecku. Prispela tiež do publikácie Päťdesiat súčasných umelcov na Slovensku (2014) a výstavného projektu: Paradox 90. Kurátorské koncepcie v období mečiarizmu, 1993 – 1998 (2014). Od roku 2011 je členkou slovenskej sekcie AICA (Medzinárodnej asociácie kritikov umenia registrovanej pri UNESCO v Paríži). V roku 2018 získala Ocenenie Nitrianska Lunica.


Mgr. Andrea Pleidel
vedecko-výskumná pracovníčka, kurátorka výstav, kurátorka zbierok

Dejiny umenia a kultúry študovala na Trnavskej univerzite v Trnave, rovnako ako kolegyne-kurátorky. Žila niekoľko rokov v Prahe a pôsobila v Galerii Benedikta Rejta v Lounech. Len pár mesiacov pred kovidovým obdobím sa s rodinou presťahovala do rodnej Banskej Bystrice, kde pôsobila v neziskovej organizácii Centrum architekta Ladislava Eduarda Hudeca. Momentálne žije v Šali. V Nitrianskej galérii má na starosti zbierku Grafiky a zbierku Fotografie a iných médií.

Mimo galériu organizuje workshopy pre deti Bola raz architektúra…


Elena Tarábková
výtvarná pedagogička

Pôsobila trinásť rokov ako výtvarná pedagogička na pôde Základnej umeleckej škole Jozefa Rosinského v Nitre. V roku 1995 skončila Školu úžitkového výtvarníctva Josefa Vydru v Bratislave odbor Ručné a výtvarné spracovanie textílií. Je absolventkou magisterského štúdia aprobácie psychológia – výtvarná výchova PF UKF v Nitre. Vo výtvarných ateliéroch v maliarskej tvorbe bola vedená svetoznámym surrealistickým maliarom prof. Karolom Baronom, v textilnej tvorbe akad. mal. Danielom Szalaiom a v sochárskej tvorbe akad. soch. Viliamom Loviškom. Po skončený štúdia absolvovala viacero odborných školení a akreditovaných kurzov ako Bližšie ku galérii (Nadácia – centrum súčasného umenia, Bratislava, 2010 – 2011) či Múzejná pedagogika (Slovenské národné múzeum, Bratislava, 2017 – 2018). Okrem pedagogickej činnosti a vzdelávaniu detí s rôznymi formami postihnutia sa v oblasti výtvarného umenia venuje vlastnej výtvarnej tvorbe (kresba, maľba, keramika, textilné techniky). Vystavovala na 22 skupinových výstavách (Bratislava, Nitra, Žilina), ilustrovala knihy Prieniky do literatúry a kultúry (2009), Stimuly kresťanskej kultúry (2010). Voľný čas trávi v prírode so svojou adoptovanou fenkou Heňou a študuje stredovekú architektúru. 

V Nitrianskej galérii v Nitre realizovala autorské vzdelávacie programy Priestor pre priestor (2009), Priestor pre vizuálne ilúzie (2010), Tvoriť môže každý (2009 – 2020), Výtvarné spomienky / Spomienka na Karola Barona (2009), Čas umenia (2009, 2010, 2011), Zrkadlá čiar (2010), V stopách Cyrila a Metoda (2012), Sececia I. – III. (2012, 2013, 2014), Odkazy súčasného umenia (2020) a cyklus dielní k výstavám Príbehy (o) smrti (2018), Fetiše súčasného umenia (2019), Príbehy p(o) živote (2020). V rámci projektu Tvoriť môže každý! pravidelne pripravuje didaktické výstavy z diel zo zbierkového fondu Nitrianskej galérie. Je spoluautorkou vzdelávacích programov Umenie hrou II (2008), Týždeň Nitrianskej galérie (2009 – 2019), Prázdninové maľovanie (2009 – 2019). Počas pandémie pripravuje tvorivé aktivity v rámci programu Galéria u vás doma (2020), Galéria u vás doma 2 (2021) a Galéria u vás v škole /Tvoriť môže každý! (2020). V roku 2010 získala pre Nitriansku galériu cenu (1. miesto v kategórii) mesta Nitra v súťaži „Nitra bez bariér“ za vzdelávací projekt „Tvoriť môže každý“ realizovaný v rokoch 2009 a 2010.


Dominika Kuchynková
PR manažérka, dokumentátorka

Vyštudovala Dejiny a teóriu umenia na Trnavskej univerzite v Trnave. Náplňou jej práce v Nitrianskej galérii je komunikácia, koordinácia a produkcia všetkého druhu, správa sociálnych sietí, pohybovanie sa v online priestore, ale tiež odborné činnosti týkajúce sa evidencie a dokumentácie zbierkových predmetov. V prípade záujmu je lektorkou, príležitostne aj kurátorkou. Dôležitá je pre ňu emócia, ktorá prechádza z umenia na človeka, baví ju pracovať s rôznymi druhmi umenia a blízky je jej spontánny a slobodný prístup k tvorbe ako takej.
Je dlhoročná divadelníčka (divadelný súbor Spišák a děvčata) a momentálne sa vo voľnom čase venuje rekonštrukcii histórie a historickému šermu v rámci dobového spolku SATYROS.


Dominika Chrzanová
referentka pre kultúrno-výchovnú činnosť

Absolventka Dejín a teórie umenia na Trnavskej univerzite v Trnave. V Nitrianskej galérii má na starosti prípravu a organizáciu kultúrnych podujatí pre verejnosť ako po dramaturgickej, tak i produkčnej stránke. Medzi pravidelné podujatia galérie, ktoré zabezpečuje patria cykly komorných koncertov – Galéria hudby, prednášok o súčasnom výtvarnom umení a literárnych besied s názvom 4-3-2-1. Súčasťou celoročného chodu galérie sú tiež iné, nepravidelné kultúrne a vzdelávacie podujatia. Okrem toho má tiež skúsenosti v rámci kurátorstva umeleckých výstav a umeleckých projektov. Ako kurátorka rada hľadá prieniky medzi umením, vedou a technológiami, ktoré skúmajú priestor, v ktorom žijeme a spôsoby akým ho žijeme.