Obrázok k dielu: Anton Jasusch — Náladová krajina Maľba

Anton Jasusch — Náladová krajina

Anton Jasusch bol najvýznamnejším predstaviteľom košickej moderny a zároveň jedným z najdôležitejších osobností slovenského umenia prvej polovice 20. storočia. Vytvoril si svojský, originálny maliarsky program, ktorý staval na expresívno-secesnom prejave, abstrahovaniu tvarov, podmanivej hry s farbou a vyjadrovaniu sa k základným ontologickým otázkam…

Viac o diele
Obrázok k dielu: Anton Jasusch — Náladová krajina Plastika

Jozef Jankovič — Hlava VIII.

Hlava VIII. pochádza zo známeho cyklu reliéfov, ktoré autor vytvoril v rozpätí rokov 1986 – 1997 technikou maľovania farebnou epoxidovou pastou do negatívnej formy a prezentoval pod strešným názvom Hlavy. V tomto cykle sa tak ako v celej Jankovičovej tvorbe prejavuje trvalý záujem o ľudskú postavu, ktorú však neprezentuje v celistvosti, ale rozkladá na fragmenty, s častým motívom rúk a nôh…

Viac o diele
Obrázok k dielu: Anton Jasusch — Náladová krajina Maľba

Július Jakoby — Rodina s dieťaťom

Prezentované dielo vo virtuálnej galérii je komorného rozsahu, avšak, čo do témy spracovania, patrí k typicky silným existencionalistickým sociálnym témam autora. Maľbu Rodina s deťmi zaraďujeme do neskoršej tvorby autora. Jakoby na obraze znázorňuje tri figúry, podľa kompozície i samotného názvu diela môžeme pokojne usúdiť…

Viac o diele
Obrázok k dielu: Anton Jasusch — Náladová krajina Maľba

Ľudovít Jelenák — Motív z Nitry

Obrazy Ľudovíta Jelenáka sú charakteristické vyváženou kompozíciou, tmavou farebnosťou, kde z dominancie čiernej prebleskujú žiarivejšie tóny, ostrými obrysovými líniami a pastóznymi ťahmi štetca. Maľoval prevažne krajinu, prírodu, vidiek, poľnohospodárske motívy, ale aj mestské veduty a portréty, a to najmä žien…

Viac o diele
Obrázok k dielu: Anton Jasusch — Náladová krajina Maľba

Michal Jakabčic — Stromy

V depozitároch Nitrianskej galérie sa nachádza niekoľko diel od maliara Michala Jakabčica. Autor zanechal po sebe bohatú maliarsku stopu plnú symbolov, ktorá by si zaslúžila precíznejšiu teoretickú reflexiu…

Viac o diele