Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Erik Binder — Woodoo Čičmany

Obraz Woodoo Čičmany v zbierke Nitrianskej galérie patrí do voľnej série obrazov s rovnakým názvom. Sú to maľby sprejom na plátno, pričom Erik Binder je jedným z mála autorov na Slovensku, ktorí sa venujú tejto technike, vychádzajúcej z graffiti a street art-u…

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Juraj Bartusz — Osum dvanásť

Gestická maľba s názvom Osum dvanásť vznikla v Starom divadle v Nitre dňa 27. mája 2004 v rámci podujatia OSUM 12, ktoré bolo súčasťou cyklu abonentných večerov o výtvarnom umení, predstavujúcich významné osobnosti slovenského a českého výtvarného umenia, organizovaných výtvarníkmi a pedagógmi Miroslavom Niczom a Jaroslavom Koššom.

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Karol Baron — Portrét Vratislava Effenbergera

Figurálna tvorba Karola Barona predstavuje osobitý príspevok v rámci rozvíjania neosurrealistickej tradície, ktorú obohacuje o špecifické prvky čierneho humoru, absurdných tvarových metamorfóz a drastickej grotesky.

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Klára Bočkayová — Z cyklu Anjelské obrazy I.

Maľba Anjelské obrazy patrí do série plátien s typickým autorkiným rukopisom, ktoré vznikli pretlačením postavy anjela z privlastnenej výšivky prostredníctvom techniky frotáže. Maľba, ktorej dominuje vrstvenie a prekrývanie anjelského motívu je špecifická aj svojou štruktúrou, ktorá vznikla použitím dvoch typov maliarskeho materiálu – olejového pastelu a akrylovej maľby.

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Martin Benka — Na poli — Orava

Formátom komorné dielo zobrazujúce Benkom mytologizovanú a idealizovanú slovenskú hornatú krajinu a život v nej. Dielo Na poli – Orava nesie znaky „Benkovho plenérového žánrového maľovania“. Dej v priestore obrazu sa odohráva v pomyselných pásoch. Panoramatické romantizujúce dominatné zachytenie hornatej krajiny severného Slovenska otvára oku príbeh na poli.

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Milan Bočkay — Štvorec v priestore

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Miloš Alexander Bazovský — Zákruta

Neveľké dielo “Zákruta” od M. A. Bazovského, datované rokom 1949, v technike olej na sololite, zachytáva scenériu dedinského prostredia oravskej krajiny, v ktorej autor nachádza inšpiráciu k novým maliarskym vyjadreniam.

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Oľga Bartošíková — Zátišie s jablkami & Zátišie so slivkami a s konvicou

Tvorba Oľgy Bartošíkovej, ktorá pokrýva časové rozmedzie už vyše sedemdesiatich rokov, sa vyznačuje neobyčajnou štýlovou rôznorodosťou a autorkiným sústavným hľadaním vlastného výrazu, ktorý reaguje na aktuálne dianie vo svetovom i v domácom umení.

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Robert Bielik — Chlapec a lebky

Robert Bielik vstúpil na slovenskú výtvarnú scénu v 90. rokoch, kedy bola maľba mimo širšieho záujmu umelcov i teoretikov, ktorí sa skôr venovali v tej dobe trendovým médiám ako inštalácia, video, performancia a podobne. Napriek tomu sa rozhodol pre klasickú, naratívnu, figuratívnu a realistickú olejomaľbu, v ktorej tvorí podľa seba, bez ohľadu na aktuálne tendencie či preferencie.

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Karol Baron — Bez názvu, z cyklu Okonožci

Karol Baron vstupuje na slovenskú výtvarnú scénu po absolutóriu VŠVU v Bratislave v r. 1969. Avšak už v r. 1967 sa svojou prvou samostatnou výstavou predstavuje v Prešove, na ktorej prezentoval cyklus Zen. Bola to vôbec prvá surrealistická výstava v histórii slovenskej výstavnej činnosti.

Viac o diele
Obrázok k dielu: Erik Binder — Woodoo Čičmany Maľba

Miloš Alexander Bazovský — Samota Leštiny

Maliar, kresliar a grafik Miloš Alexander Bazovský patrí k zakladateľským osobnostiam slovenskej výtvarnej moderny. Študoval v Prahe a Viedni, odkiaľ sa v roku 1924 vrátil do rodných Turian, kde si na poschodí miestneho pohostinstva zriadil ateliér. V nasledujúcom období maľuje často v plenéri v okolí Zázrivej, Terchovej, na Orave a v Turci, pričom práve vidiek sa neskôr stane nosnou témou jeho tvorby.

Viac o diele