Informácie

Výtvarní pedagógovia
Martin Daniš
Elena Tarábková

Vstupné
pedagogický dozor, žiaci/žiačky ZŠ a SŠ: zdarma
(v cene je zahrnutá prehliadka výstavy, lektorský výklad a výtvarný materiál)

Maximálny počet účastníkov: 25

Trvanie
60 min.

Miesto
výstavné priestory, výtvarný ateliér

Čas konania
utorok–piatok od 10.15 do 17.30 hod.

Prihlasovanie
pedagog@nitrianskagaleria.sk
tel.: 037 657 96 41

Podpora

Toto podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.

Vzdelávacie programy k výstave Rodinné záležitosti

do 26. júna 2024

Rozprávkový portrét

Alternatíva vzdelávacieho programu „Rodinný portrét“ určená pre žiakov 1. – 4. ročníka ZŠ. Prenesieme sa do rozprávky, kde pomôžeme princovi a princeznej zdolať úlohy ukryté v krabici.

1. – 4. ročník ZŠ

Vzdelávacie programy k výstave Svet Karola Barona

do 26. júna 2024

Ríša Karola Barona I./Vodná ríša

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu rastlín, zvierat a bytostí vodnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na kombináciu výtvarných techník (fixky, rudka, pastel, akvarel a pod.).

1. – 4. ročník ZŠ

Vzdelávacie programy k výstave Venuša, ulica, dlaň, kosť…

do 5. apríla 2024

Ruža pre Flóru

Vytvorenie ženského portrétu alebo autoportrétu s ružou, inšpirovaného maľbami Martiny Rötlingovej. Výtvarná aktivita bude zameraná na kombinovanú maľbu v ružovom tóne s použitím odtieňov ružovej, fialovej, modrej a bielej.

1. – 4. ročník ZŠ

Zmena programu vyhradená.

Vzdelávacie programy k výstave Rodinné záležitosti

do 26. júna 2024

Rodinný portrét

Portrét ženy s ružou zachytáva mladú ženu oblečenú v dobových šatách s kyticou ruží. Zobrazená je v neúplnom profile (poloprofile) so zasneným pohľadom vedúcim mimo rám obrazu. Dielo maliara Raimunda von Wicheru sa do zbierok Nitrianskej galérie dostalo ako dar od autorovej netere Malvíny Wicherovej, ktorá zdedila obrazy po Wicherových súrodencoch.

Portréty mali kedysi (pred vynájdením fotografie) veľký význam. Dovoliť si ich nemohol každý, preto v meštianskych a šľachtických rodinách na stenách viseli podobizne predkov, aby na nich nezabudli a pripomínali si ich. Aké obrazy visia na stenách u vás doma? Koho znázorňujú? Máte doma nakreslený alebo namaľovaný portrét niekoho z príbuzných? Budeme sa inšpirovať portrétmi z výstavy Rodinné záležitosti a vytvoríme portrét príbuzného, na ktorého si najradšej spomíname. 

5. – 9. ročník ZŠ

Strom, záhrada, krajina

Každé ročné obdobie má svoje špecifiká. Skúsme k nim priradiť farby. Aké farby má jeseň, zima, jar alebo leto? Ako sa mení strom, záhrada, krajina počas roka? Vieme určiť ročné obdobia na obrazoch Maximiliána Schurmanna, Jozefa Srnu st. a Jána Mudrocha? Vyberieme si strom z nádvoria galérie a počas niekoľkých dní, týždňov, mesiacov budeme zaznamenávať kresbou, maľbou alebo fotografiou jeho podobu. Každá skupina ho zobrazí v inú hodinu, v iný deň, v inom ročnom období, v inom počasí. Spoločne vytvoríme Denník jedného stromu.

5. – 9. ročník ZŠ

Zátišie

Aké predmety sa zobrazovali v zátišiach v minulosti? Ako by vyzerali zátišia z dnešných čias? Počas vzdelávacieho programu si vyskúšame vytvoriť zátišie, ktoré nás vystihuje. 

5. – 9. ročník ZŠ

Vzdelávacie programy k výstave Svet Karola Barona

do 26. júna 2024

Ríša Karola Barona II./Surrealistický atlas

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu rastlín, zvierat a bytostí zemnej a podzemnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na modelovanie (keramická hlina, engoby, glazúry a pod.).

5. – 9. ročník ZŠ

Ríša Karola Barona III./Pokus o lietanie

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu lietajúcich zvierat a bytostí vzdušnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu vznášadla (objekt z alternatívneho materiálu).

5. – 9. ročník ZŠ

Beštiár

Z Baronových pastelov, kresieb, malieb, sieťotlačí, vystrihovačiek, objektov a veľkoplošných inštalácií zakaždým na nás dýcha čierny humor, groteska, jemný vnútorný smiech, ale aj sarkazmus a irónia každodenného života. Čo by sa stalo, keby na nás bytosti z Baronových diel prehovorili? Čo by sa stalo, keby nás vtiahli do svojich obrazov? Aký príbeh by nám rozpovedali? Čo by sme s nimi mohli prežiť? Boli by sme ako v surrealistickom sne alebo, naopak, prežili by sme deň ako každý iný? Hlavnou tvorivou aktivitou bude vytvoriť krátky príbeh inšpirovaný surrealistickou výtvarnou tvorbou Karola Barona.

5. – 9. ročník ZŠ

Klobúky a klobúčiky

Tvorba pokrývok hláv rôznych veľkostí a bizarných tvarov, inšpirovaných tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Hlavná výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu priestorového objektu (vetelín a alternatívny materiál).

5. – 9. ročník ZŠ

Vzdelávacie programy k výstave Venuša, ulica, dlaň, kosť…

do 5. apríla 2024

Ruža, rúž, ružová grafika

Tvorba viacvrstvovej monotypie inšpirovanej maľbami Martiny Rötlingovej. Výtvarná aktivita bude zameraná na kombinovanie techník: maľba a grafika v ružovom tóne s použitím odtieňov ružovej, fialovej, modrej a bielej.

5. – 9. ročník ZŠ

Zmena programu vyhradená.

Vzdelávacie programy k výstave Rodinné záležitosti

do 26. júna 2024

Rodinný portrét

Portrét ženy s ružou zachytáva mladú ženu oblečenú v dobových šatách s kyticou ruží. Zobrazená je v neúplnom profile (poloprofile) so zasneným pohľadom vedúcim mimo rám obrazu. Dielo maliara Raimunda von Wicheru sa do zbierok Nitrianskej galérie dostalo ako dar od autorovej netere Malvíny Wicherovej, ktorá zdedila obrazy po Wicherových súrodencoch.

Portréty mali kedysi (pred vynájdením fotografie) veľký význam. Dovoliť si ich nemohol každý, preto v meštianskych a šľachtických rodinách na stenách viseli podobizne predkov, aby na nich nezabudli a pripomínali si ich. Aké obrazy visia na stenách u vás doma? Koho znázorňujú? Máte doma nakreslený alebo namaľovaný portrét niekoho z príbuzných? Budeme sa inšpirovať portrétmi z výstavy Rodinné záležitosti a vytvoríme portrét príbuzného, na ktorého si najradšej spomíname. 

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Strom, záhrada, krajina

Každé ročné obdobie má svoje špecifiká. Skúsme k nim priradiť farby. Aké farby má jeseň, zima, jar alebo leto? Ako sa mení strom, záhrada, krajina počas roka? Vieme určiť ročné obdobia na obrazoch Maximiliána Schurmanna, Jozefa Srnu st. a Jána Mudrocha? Vyberieme si strom z nádvoria galérie a počas niekoľkých dní, týždňov, mesiacov budeme zaznamenávať kresbou, maľbou alebo fotografiou jeho podobu. Každá skupina ho zobrazí v inú hodinu, v iný deň, v inom ročnom období, v inom počasí. Spoločne vytvoríme Denník jedného stromu.

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Zátišie

Aké predmety sa zobrazovali v zátišiach v minulosti? Ako by vyzerali zátišia z dnešných čias? Počas vzdelávacieho programu si vyskúšame vytvoriť zátišie, ktoré nás vystihuje. 

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Vzdelávacie programy k výstave Svet Karola Barona

do 26. júna 2024

Ríša Karola Barona II./Surrealistický atlas

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu rastlín, zvierat a bytostí zemnej a podzemnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na modelovanie (keramická hlina, engoby, glazúry a pod.).

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Ríša Karola Barona III./Pokus o lietanie

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu lietajúcich zvierat a bytostí vzdušnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu vznášadla (objekt z alternatívneho materiálu).

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Beštiár

Z Baronových pastelov, kresieb, malieb, sieťotlačí, vystrihovačiek, objektov a veľkoplošných inštalácií zakaždým na nás dýcha čierny humor, groteska, jemný vnútorný smiech, ale aj sarkazmus a irónia každodenného života. Čo by sa stalo, keby na nás bytosti z Baronových diel prehovorili? Čo by sa stalo, keby nás vtiahli do svojich obrazov? Aký príbeh by nám rozpovedali? Čo by sme s nimi mohli prežiť? Boli by sme ako v surrealistickom sne alebo, naopak, prežili by sme deň ako každý iný? Hlavnou tvorivou aktivitou bude vytvoriť krátky príbeh inšpirovaný surrealistickou výtvarnou tvorbou Karola Barona.

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Klobúky a klobúčiky

Tvorba pokrývok hláv rôznych veľkostí a bizarných tvarov, inšpirovaných tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Hlavná výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu priestorového objektu (vetelín a alternatívny materiál).

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Vzdelávacie programy k výstave Venuša, ulica, dlaň, kosť…

do 5. apríla 2024

Ruža, rúž, ružová grafika

Tvorba viacvrstvovej monotypie inšpirovanej maľbami Martiny Rötlingovej. Výtvarná aktivita bude zameraná na kombinovanie techník: maľba a grafika v ružovom tóne s použitím odtieňov ružovej, fialovej, modrej a bielej.

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Rúžová panoráma

Vzdelávací program bude inšpirovaný inštaláciou Martiny Rötlingovej Eye for eye (2019). Pomocou svetla, 3D makiet a drobných kozmetických predmetov vytvoríme panorámu mesta. Výtvarná aktivita bude zameraná na kombináciu rôznych techník: tieňohra, 3D papierový reliéf, objekt (baterky, kartón, flakóny, rúže, maskary…).

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Zmena programu vyhradená.

Plagát k podujatiu

Obrázok eventu