Informácie

Výtvarní pedagógovia
Martin Daniš
Elena Tarábková

Vstupné
pedagogický dozor, žiaci/žiačky ZŠ a SŠ: zdarma
(v cene je zahrnutá prehliadka výstavy, lektorský výklad a výtvarný materiál)

Maximálny počet účastníkov: 25

Trvanie
60 min.

Miesto
výstavné priestory, výtvarný ateliér

Čas konania
utorok–piatok od 10.15 do 17.30 hod.

Prihlasovanie
pedagog@nitrianskagaleria.sk
tel.: 037 657 96 41

Podpora

Toto podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.

Vzdelávaci program k výstave (Ne)buď precitlivený! Emócie v umení

Robot pre mamu

Počas vzdelávacieho programu vzniknú papierové objekty, ktoré budú inšpirované dielami Lucie Dovičákovej.

1. – 4. ročník ZŠ

Vzdelávaci program k výstave Rodinné záležitosti

Rozprávkový portrét

Alternatíva vzdelávacieho programu „Rodinný portrét“ určená pre žiakov 1. – 4. ročníka ZŠ. Prenesieme sa do rozprávky, kde pomôžeme princovi a princeznej zdolať úlohy ukryté v krabici.

1. – 4. ročník ZŠ

Vzdelávacie programy k výstave Svet Karola Barona

Ríša Karola Barona I./Vodná ríša

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu rastlín, zvierat a bytostí vodnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na kombináciu výtvarných techník (fixky, rudka, pastel, akvarel a pod.).

1. – 4. ročník ZŠ

Ríša Karola Barona III./Pokus o lietanie

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu lietajúcich zvierat a bytostí vzdušnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu vznášadla (objekt z alternatívneho materiálu).

1. – 4. ročník ZŠ

Vzdelávacie programy k výstave Tereza Darášová

Bokom do zatáčky…

Textilná koláž, doplnená kresbou na motoristickú tému, inšpirovaná dielom Terezy Darášovej.

1. – 4. ročník ZŠ

Vzdelávaci program k výstave (Ne)buď precitlivený! Emócie v umení

Kvety pre…

K dielam Miry Gáberovej vytvoríme skladané papierové objekty doplnené kresbou.

5. – 9. ročník ZŠ

Vzdelávacie programy k výstave Rodinné záležitosti

Strom, záhrada, krajina

Každé ročné obdobie má svoje špecifiká. Skúsme k nim priradiť farby. Aké farby má jeseň, zima, jar alebo leto? Ako sa mení strom, záhrada, krajina počas roka? Vieme určiť ročné obdobia na obrazoch Maximiliána Schurmanna, Jozefa Srnu st. a Jána Mudrocha? Vyberieme si strom z nádvoria galérie a počas niekoľkých dní, týždňov, mesiacov budeme zaznamenávať kresbou, maľbou alebo fotografiou jeho podobu. Každá skupina ho zobrazí v inú hodinu, v iný deň, v inom ročnom období, v inom počasí. Spoločne vytvoríme Denník jedného stromu.

5. – 9. ročník ZŠ

Zátišie

Aké predmety sa zobrazovali v zátišiach v minulosti? Ako by vyzerali zátišia z dnešných čias? Počas vzdelávacieho programu si vyskúšame vytvoriť zátišie, ktoré nás vystihuje. 

5. – 9. ročník ZŠ

Vzdelávacie programy k výstave Svet Karola Barona

Ríša Karola Barona II./Surrealistický atlas

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu rastlín, zvierat a bytostí zemnej a podzemnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na modelovanie (keramická hlina, engoby, glazúry a pod.).

5. – 9. ročník ZŠ

Ríša Karola Barona III./Pokus o lietanie

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu lietajúcich zvierat a bytostí vzdušnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu vznášadla (objekt z alternatívneho materiálu).

5. – 9. ročník ZŠ

Beštiár

Z Baronových pastelov, kresieb, malieb, sieťotlačí, vystrihovačiek, objektov a veľkoplošných inštalácií zakaždým na nás dýcha čierny humor, groteska, jemný vnútorný smiech, ale aj sarkazmus a irónia každodenného života. Čo by sa stalo, keby na nás bytosti z Baronových diel prehovorili? Čo by sa stalo, keby nás vtiahli do svojich obrazov? Aký príbeh by nám rozpovedali? Čo by sme s nimi mohli prežiť? Boli by sme ako v surrealistickom sne alebo, naopak, prežili by sme deň ako každý iný? Hlavnou tvorivou aktivitou bude vytvoriť krátky príbeh inšpirovaný surrealistickou výtvarnou tvorbou Karola Barona.

5. – 9. ročník ZŠ

Klobúky a klobúčiky

Tvorba pokrývok hláv rôznych veľkostí a bizarných tvarov, inšpirovaných tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Hlavná výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu priestorového objektu (vetelín a alternatívny materiál).

5. – 9. ročník ZŠ

Vzdelávacie programy k výstave Tereza Darášová

Všité odkazy

Textové správy (SMS, Messenger, WhatsApp, Viber) všité do textilu.  

5. – 9. ročník ZŠ

Vzdelávaci program k výstave (Ne)buď precitlivený! Emócie v umení

Krehká rovnováha

Počas výtvarnej aktivity, inšpirovanej dielom Lucie Tallovej, vznikne spoločná nadrozmerná maľba vytvorená kombinovanými technikami z menších výtvarných prác – plná emócií a pocitov.

1. – 4. ročník SŠ

Vzdelávacie programy k výstave Rodinné záležitosti

Strom, záhrada, krajina

Každé ročné obdobie má svoje špecifiká. Skúsme k nim priradiť farby. Aké farby má jeseň, zima, jar alebo leto? Ako sa mení strom, záhrada, krajina počas roka? Vieme určiť ročné obdobia na obrazoch Maximiliána Schurmanna, Jozefa Srnu st. a Jána Mudrocha? Vyberieme si strom z nádvoria galérie a počas niekoľkých dní, týždňov, mesiacov budeme zaznamenávať kresbou, maľbou alebo fotografiou jeho podobu. Každá skupina ho zobrazí v inú hodinu, v iný deň, v inom ročnom období, v inom počasí. Spoločne vytvoríme Denník jedného stromu.

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Zátišie

Aké predmety sa zobrazovali v zátišiach v minulosti? Ako by vyzerali zátišia z dnešných čias? Počas vzdelávacieho programu si vyskúšame vytvoriť zátišie, ktoré nás vystihuje. 

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Vzdelávacie programy k výstave Svet Karola Barona

Ríša Karola Barona II./Surrealistický atlas

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu rastlín, zvierat a bytostí zemnej a podzemnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na modelovanie (keramická hlina, engoby, glazúry a pod.).

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Ríša Karola Barona III./Pokus o lietanie

Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu lietajúcich zvierat a bytostí vzdušnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu vznášadla (objekt z alternatívneho materiálu).

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Beštiár

Z Baronových pastelov, kresieb, malieb, sieťotlačí, vystrihovačiek, objektov a veľkoplošných inštalácií zakaždým na nás dýcha čierny humor, groteska, jemný vnútorný smiech, ale aj sarkazmus a irónia každodenného života. Čo by sa stalo, keby na nás bytosti z Baronových diel prehovorili? Čo by sa stalo, keby nás vtiahli do svojich obrazov? Aký príbeh by nám rozpovedali? Čo by sme s nimi mohli prežiť? Boli by sme ako v surrealistickom sne alebo, naopak, prežili by sme deň ako každý iný? Hlavnou tvorivou aktivitou bude vytvoriť krátky príbeh inšpirovaný surrealistickou výtvarnou tvorbou Karola Barona.

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Klobúky a klobúčiky

Tvorba pokrývok hláv rôznych veľkostí a bizarných tvarov, inšpirovaných tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Hlavná výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu priestorového objektu (vetelín a alternatívny materiál).

1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ

Vzdelávacie programy k výstave Tereza Darášová

Stratená niť

Krátke textové odkazy vytvorené kombinovanou technikou do recyklovaného textilu.

1. – 4. ročník SŠ

Plagát k podujatiu

Obrázok eventu

Pohľady z podujatia
Foto: Enriko Heringh