Informácie
Výtvarní pedagógovia
Martin Daniš
Elena Tarábková
Vstupné
pedagogický dozor, žiaci/žiačky ZŠ a SŠ: zdarma
(v cene je zahrnutá prehliadka výstavy, lektorský výklad a výtvarný materiál)
Maximálny počet účastníkov: 25
Trvanie
60 min.
Miesto
výstavné priestory, výtvarný ateliér
Čas konania
utorok–piatok od 10.15 do 17.30 hod.
Prihlasovanie
pedagog@nitrianskagaleria.sk
tel.: 037 657 96 41
Podpora
Toto podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.
Vzdelávací program k výstave Paralelné svety
do 14. júna 2024
Zvieratá lunaparku
Dokážu si voľne žijúce zvieratá vytvoriť svoje obydlia v meste? Kde všade nájdu svoj priestor na život? Počas vzdelávacieho programu zistíme, ako si vie príroda poradiť s opustenými budovami, ihriskami či kolotočmi. Hlavná výtvarná aktivita bude zameraná na farebnú monotypiu.
1. – 4. ročník ZŠ
Vzdelávacie programy k výstave Rodinné záležitosti
do 26. júna 2024
Rozprávkový portrét
Alternatíva vzdelávacieho programu „Rodinný portrét“ určená pre žiakov 1. – 4. ročníka ZŠ. Prenesieme sa do rozprávky, kde pomôžeme princovi a princeznej zdolať úlohy ukryté v krabici.
1. – 4. ročník ZŠ
Vzdelávacie programy k výstave Svet Karola Barona
do 26. júna 2024
Ríša Karola Barona I. / Vodná ríša
Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu rastlín, zvierat a bytostí vodnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na kombináciu výtvarných techník (fixky, rudka, pastel, akvarel a pod.).
1. – 4. ročník ZŠ
Vzdelávací program k výstave Paralelné svety
do 14. júna 2024
Zviera a mesto
Mestá, ulice, domy či záhrady zahalené tmou dávajú priestor nočným živočíchom. Do ulíc vyrážajú nielen ľudia, venčiaci svojich domácich psích miláčikov, ale aj ježkovia, hlodavce, netopiere alebo sovy. V istom okamihu sa tieto svety stretávajú. Domáce psy sa menia na divokých vlkov, ktorých oslepuje pouličný svetelný smog. Naopak, na horných poschodiach panelákových domov nerušene spia sokolíky. Počas vzdelávacieho programu si z čiernej keramickej hliny a farebných engob vytvoríme reliéfy, zachytávajúce mini príbehy mestských zvierat.
5. – 9. ročník ZŠ
Vzdelávacie programy k výstave Rodinné záležitosti
do 26. júna 2024
Rodinný portrét
Portrét ženy s ružou zachytáva mladú ženu oblečenú v dobových šatách s kyticou ruží. Zobrazená je v neúplnom profile (poloprofile) so zasneným pohľadom vedúcim mimo rám obrazu. Dielo maliara Raimunda von Wicheru sa do zbierok Nitrianskej galérie dostalo ako dar od autorovej netere Malvíny Wicherovej, ktorá zdedila obrazy po Wicherových súrodencoch.
Portréty mali kedysi (pred vynájdením fotografie) veľký význam. Dovoliť si ich nemohol každý, preto v meštianskych a šľachtických rodinách na stenách viseli podobizne predkov, aby na nich nezabudli a pripomínali si ich. Aké obrazy visia na stenách u vás doma? Koho znázorňujú? Máte doma nakreslený alebo namaľovaný portrét niekoho z príbuzných? Budeme sa inšpirovať portrétmi z výstavy Rodinné záležitosti a vytvoríme portrét príbuzného, na ktorého si najradšej spomíname.
5. – 9. ročník ZŠ
Strom, záhrada, krajina
Každé ročné obdobie má svoje špecifiká. Skúsme k nim priradiť farby. Aké farby má jeseň, zima, jar alebo leto? Ako sa mení strom, záhrada, krajina počas roka? Vieme určiť ročné obdobia na obrazoch Maximiliána Schurmanna, Jozefa Srnu st. a Jána Mudrocha? Vyberieme si strom z nádvoria galérie a počas niekoľkých dní, týždňov, mesiacov budeme zaznamenávať kresbou, maľbou alebo fotografiou jeho podobu. Každá skupina ho zobrazí v inú hodinu, v iný deň, v inom ročnom období, v inom počasí. Spoločne vytvoríme Denník jedného stromu.
5. – 9. ročník ZŠ
Zátišie
Aké predmety sa zobrazovali v zátišiach v minulosti? Ako by vyzerali zátišia z dnešných čias? Počas vzdelávacieho programu si vyskúšame vytvoriť zátišie, ktoré nás vystihuje.
5. – 9. ročník ZŠ
Vzdelávacie programy k výstave Svet Karola Barona
do 26. júna 2024
Ríša Karola Barona II./Surrealistický atlas
Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu rastlín, zvierat a bytostí zemnej a podzemnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na modelovanie (keramická hlina, engoby, glazúry a pod.).
5. – 9. ročník ZŠ
Ríša Karola Barona III./Pokus o lietanie
Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu lietajúcich zvierat a bytostí vzdušnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu vznášadla (objekt z alternatívneho materiálu).
5. – 9. ročník ZŠ
Beštiár
Z Baronových pastelov, kresieb, malieb, sieťotlačí, vystrihovačiek, objektov a veľkoplošných inštalácií zakaždým na nás dýcha čierny humor, groteska, jemný vnútorný smiech, ale aj sarkazmus a irónia každodenného života. Čo by sa stalo, keby na nás bytosti z Baronových diel prehovorili? Čo by sa stalo, keby nás vtiahli do svojich obrazov? Aký príbeh by nám rozpovedali? Čo by sme s nimi mohli prežiť? Boli by sme ako v surrealistickom sne alebo, naopak, prežili by sme deň ako každý iný? Hlavnou tvorivou aktivitou bude vytvoriť krátky príbeh inšpirovaný surrealistickou výtvarnou tvorbou Karola Barona.
5. – 9. ročník ZŠ
Klobúky a klobúčiky
Tvorba pokrývok hláv rôznych veľkostí a bizarných tvarov, inšpirovaných tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Hlavná výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu priestorového objektu (vetelín a alternatívny materiál).
5. – 9. ročník ZŠ
Vzdelávací program k výstave Paralelné svety
Krehká rovnováha
Aké sú vzťahy medzi človekom a zvieratami? Medzi mestom a prírodou? Medzi vyspelou civilizáciou a divokou prírodou? Akým spôsobom tieto dva svety spolu existujú a kde sú ich hranice. Prelínajú sa? Dopĺňajú sa? Žijú svoje paralelné životy, alebo sa vzájomne vytláčajú? Počas vzdelávacieho programu sa zameriame na svoj vzťah k prírode a zvieratám, ktoré žijú v našej blízkosti. Spoločne vytvoríme inštaláciu inšpirovanú tvorbou Oľgy Paštékovej.
1. – 4. ročník SŠ
Vzdelávací program k výstave Milovať ako každý
do 24. mája 2024
Kruh života
Tvorba viacvrstvovej monotypie inšpirovanej tvorbou výtvarníka Maroša Rovňáka. Výtvarná aktivita bude zameraná na kombinovanie techník: maľba a grafika v zlatom tóne s použitím odtieňov sivej, čiernej, modrej, bielej a zlatej.
1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ
Vzdelávacie programy k výstave Rodinné záležitosti
do 26. júna 2024
Rodinný portrét
Portrét ženy s ružou zachytáva mladú ženu oblečenú v dobových šatách s kyticou ruží. Zobrazená je v neúplnom profile (poloprofile) so zasneným pohľadom vedúcim mimo rám obrazu. Dielo maliara Raimunda von Wicheru sa do zbierok Nitrianskej galérie dostalo ako dar od autorovej netere Malvíny Wicherovej, ktorá zdedila obrazy po Wicherových súrodencoch.
Portréty mali kedysi (pred vynájdením fotografie) veľký význam. Dovoliť si ich nemohol každý, preto v meštianskych a šľachtických rodinách na stenách viseli podobizne predkov, aby na nich nezabudli a pripomínali si ich. Aké obrazy visia na stenách u vás doma? Koho znázorňujú? Máte doma nakreslený alebo namaľovaný portrét niekoho z príbuzných? Budeme sa inšpirovať portrétmi z výstavy Rodinné záležitosti a vytvoríme portrét príbuzného, na ktorého si najradšej spomíname.
1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ
Strom, záhrada, krajina
Každé ročné obdobie má svoje špecifiká. Skúsme k nim priradiť farby. Aké farby má jeseň, zima, jar alebo leto? Ako sa mení strom, záhrada, krajina počas roka? Vieme určiť ročné obdobia na obrazoch Maximiliána Schurmanna, Jozefa Srnu st. a Jána Mudrocha? Vyberieme si strom z nádvoria galérie a počas niekoľkých dní, týždňov, mesiacov budeme zaznamenávať kresbou, maľbou alebo fotografiou jeho podobu. Každá skupina ho zobrazí v inú hodinu, v iný deň, v inom ročnom období, v inom počasí. Spoločne vytvoríme Denník jedného stromu.
1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ
Zátišie
Aké predmety sa zobrazovali v zátišiach v minulosti? Ako by vyzerali zátišia z dnešných čias? Počas vzdelávacieho programu si vyskúšame vytvoriť zátišie, ktoré nás vystihuje.
1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ
Vzdelávacie programy k výstave Svet Karola Barona
do 26. júna 2024
Ríša Karola Barona II./Surrealistický atlas
Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu rastlín, zvierat a bytostí zemnej a podzemnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na modelovanie (keramická hlina, engoby, glazúry a pod.).
1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ
Ríša Karola Barona III./Pokus o lietanie
Vytvorenie vlastného surrealistického atlasu lietajúcich zvierat a bytostí vzdušnej ríše, inšpirovaného tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu vznášadla (objekt z alternatívneho materiálu).
1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ
Beštiár
Z Baronových pastelov, kresieb, malieb, sieťotlačí, vystrihovačiek, objektov a veľkoplošných inštalácií zakaždým na nás dýcha čierny humor, groteska, jemný vnútorný smiech, ale aj sarkazmus a irónia každodenného života. Čo by sa stalo, keby na nás bytosti z Baronových diel prehovorili? Čo by sa stalo, keby nás vtiahli do svojich obrazov? Aký príbeh by nám rozpovedali? Čo by sme s nimi mohli prežiť? Boli by sme ako v surrealistickom sne alebo, naopak, prežili by sme deň ako každý iný? Hlavnou tvorivou aktivitou bude vytvoriť krátky príbeh inšpirovaný surrealistickou výtvarnou tvorbou Karola Barona.
1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ
Klobúky a klobúčiky
Tvorba pokrývok hláv rôznych veľkostí a bizarných tvarov, inšpirovaných tvorbou slovenského surrealistického výtvarníka Karola Barona. Hlavná výtvarná aktivita bude zameraná na tvorbu priestorového objektu (vetelín a alternatívny materiál).
1. – 8. gymnázium
1. – 4. ročník SŠ