Informácie

Vstupné
Dospelí: 5 eur
Študenti, dôchodcovia: 2,50 eur
ZŤP: 1 eur
Deti do 12 rokov: zdarma

Predpredaj
Nitrianska galéria (počas otváracích hodín)

Na stiahnutie

Tlačová správa
Bulletin

Podpora

Toto podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.

3. október 2024 o 18.30 hod. 
Stoyanov duo

Lucia Harvanová – husle 
Kiril Stoyanov – marimba, vibrafón, xylofón

Hudobný program:

Johann S. Bach
1. Sarabanda, Gigue pre husle sólo z partity d mol, BWV 1004
2. Prvá suita pre violončelo
G dur 

Johan Halvorsen 
Pasacaglia 

Kiril Stoyanov
Madrigal and bulgarian dance

Béla Bartók
Rumunské tance 

Astor Piazzolla 
Libertango, Oblivion, Yo Soy Maria

Jules Massenet 
Meditácia z opery Thaïs

Wolfgang Reifeneder
Crossover

Petar Hristoskov 
Malka toccata

30. október 2024 o 18.30 hod.
Peter Katina

Peter Katina – akordeón

Hudobný program:

Arvo Pärt 
Annum per annum 

Katarzyna Taborowska 
Transharmonicum 

Ivan Buffa
Harmonique 

Jevgenij Iršai
Pofigušky 

Luca Richelli 
Once Upon a Time Now 

Peter Machajdík
Vidíš tie hmly?

Sven Erik Werner
3 Tango Studies 

28. november 2024 o 18.30 hod. 
Albrecht Trio a Simona Pingitzer

Matúš Veľas – hoboj
Jozef Eliáš – klarinet
Peter Kajan – fagot
Simona Pingitzer – flauta

Hudobný program:

Jacques Ibert
Cinq pièces en trio, pre hoboj, klarinet a fagot
1. Allegro vivo
2. Andantino
3. Allegro assai
4. Andante
5. Allegro quasi marziale

Ľudovít Rajter

Quattro invenzioni pre hoboj, klarinet a fagot
1. Allegro molto
2. Allegro vivace
3. Presto
4. Allegro vivacissimo, quasi presto

Alexandre Tansman
Suite pour trio d’anches, pre hoboj, klarinet a fagot
1. Dialogue
2. Scherzino
3. Aria
4. Finale

Jean Françaix 
Wind Quartet pre flautu, hoboj, klarinet a fagot
1. Allegro
2. Andante
3. Allegro molto
4. Allegro vivo

Eugène Bozza 
Trois pièces pour une musique de nuit pre flautu, hoboj, klarinet a fagot
1. Andantino
2. Allegro vivo
3. Moderato

Jacques Ibert 
Deux mouvements pre flautu, hoboj, klarinet a fagot
1. Allant
2. Assez vif et rythmé

3. október 2024 o 18.30 hod. 
Stoyanov duo

Lucia Harvanová (1991) sa začala venovať hre na husliach ako 4-ročná a v roku 2002 sa v nich stala absolútnou víťazkou súťaže Ivana Ballu v Dolnom Kubíne. Študovala na Konzervatóriu v Bratislave (2006 — 2012) v triede Mgr art. S. Muchu. Počas štúdia účinkovala ako sólistka s orchestrom konzervatória v Bachovom dvojkoncerte v sále slovenskej Reduty. V roku 2010 získala 2. cenu na Súťaži slovenských konzervatórií. Bakalárske štúdium ukončila na VŠMU v Bratislave, počas ktorého účinkovala ako sólistka s orchestrom Slovenskej filharmónie s husľovým koncertom A. Dvořáka pod dirigentskou taktovkou R. Štúra. V roku 2017 ukončila magisterské štúdium s vyznamenaním na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien v triede svetoznámeho sólistu Juliana Rachlina. V roku 2014 účinkovala na benefičnom koncerte vo Viedni Julian Rachlin and Friends Foundation, kde vystupovala v Bachovom dvojkoncerte s Julianom Rachlinom a Vivaldiho koncerte s Julianom Rachlinom a mladými svetovými huslistami Fumiaki Miurom a Albrechtom Menzelom. Bohaté orchestrálne a komorné skúsenosti čerpala v slovenských a zahraničných symfonických a komorných telesách, ako napríklad Camerata Orphica, Philharmonie Salzburg, Würth Philharmoniker. Intenzívne sa venuje aj komornej hudbe v zoskupení duo husle a harfa s uznávaným harfistom Michalom Matejčíkom, a taktiež v medzinárodnom zoskupení dua husle a bicie nástroje s virtuózom na bicích nástrojoch Kirilom Stoyanovom (Bulharsko). V sezóne 2021/22 bola koncertnou majsterkou orchestra Slovenského národného divadla, momentálne je stálou členkou orchestra Slovenskej filharmónie. Venuje sa aj pedagogickej činnosti, od roku 2022 pôsobí ako pedagogička hry na husliach na štátnom Konzervatóriu v Bratislave.

Kiril Stoyanov sa narodil v roku 1985 v Sofii v Bulharsku. V rokoch 1992 — 2004 navštevoval Základnú školu Lubomira Pipkova v Sofii. Ďalej navštevoval Muzikalnu akademiu Pantcha Vladigerova v Sofii, kde dosiahol magisterské vzdelanie u profesorky bicích nástrojov Tatiany Karparovej. V roku 2007 pokračoval vo svojom štúdiu na uznávanej akadémii Mozarteum Salzburg, kde študoval u významného umelca a pedagóga Petra Sadla. Pôsobil v jeho hudobnom zoskupení bicích nástrojov Peter Sadlo and Friends, s ktorým koncertovali na mnohých významných pódiách v Nemecku, na Malte, v Rakúsku, Petrohrade atď. Ako sólista vystupoval na významnom festivale Osterfestspiele Salzburg so svetoznámou opernou speváčkou Ceciliou Bartoli a orchestrom Il Giardino Armonico s dirigentom Giovannim Antoninim. Kiril Stoyanov pôsobí nielen ako koncertný umelec, ale aj ako skladateľ, jeho skladby pre marimbu sa stretli s veľkým úspechom a boli publikované v nórskom vydavateľstve Norsk Musikkforlag. Jeho skladba Madrigal and Bulgarian Dance zaznela v jeho podaní na koncerte s orchestrom Philharmonie Salzburg. Jeho pole pôsobenia zahŕňa aj orchestrálna hra, pôsobil v mnohých významných orchestroch, ako napríklad Amadeus Orchester Salzburg, Münchener Kammerorchester, Camerata Salzburg atď. Je laureátom mnohých súťaží, ako napríklad International Marimba Competition Salzburg v Rakúsku, bol tiež finalistom medzinárodnej súťaže New Talent, v ktorej sa predstavil ako sólista s orchestrom Slovenského rozhlasu. Je prvým tympanistom v Slovenskej filharmónii, s ktorou absolvoval turné v Ománe, Japonsku či Kórei. Venuje sa aj komornej hre, spolu s Luciou Harvanovou vytvorili na pôde Slovenskej filharmónie duo husle a marimba, s ktorým žnú úspechy na slovenských pódiách. Okrem sólového, komorného a orchestrálneho pôsobenia sa venuje aj pedagogickej činnosti — vyučuje bicie nástroje na štátnom Konzervatóriu v Bratislave.

30. október 2024 o 18.30 hod.
Peter Katina

Peter Katina (1975) je slovenský akordeonista, ktorý sa venuje predovšetkým súčasnej hudbe. Hru na akordeóne študoval na Slovensku na Vysokej škole múzických umení v Bratislave a v Dánsku na Carl Nielsen Academy of Music v Odense. Pravidelne koncertuje na Slovensku a vo viacerých krajinách Európy, premiérovo uviedol niekoľko desiatok nových kompozícií pre sólový akordeón a spolupracoval s viacerými významnými svetovými a slovenskými autormi. Peter Katina koncertoval v Dánsku, Veľkej Británii, Nemecku, Poľsku, Českej republike, Maďarsku a Srbsku. Predstavil sa na festivaloch Poznań Music Spring, Arcus Temporum v Pannonhalme, Ny Musik i Birkerød, Re:New v Kodani, Melos-Étos, Konvergencie, Konfrontácie, Ars Nova, ISCM New Music Days, Sound City Days a Hevhetia Summer Music Festival. Viedol majstrovské kurzy akordeónovej hry na Royal Academy of Music v Londýne a workshop na Akadémii Franza Liszta v Budapešti. Vydal viacero pozoruhodných sólových i komorných albumov. Okrem koncertnej a nahrávacej činnosti pôsobí Peter Katina ako pedagóg na Konzervatóriu Jozefa Adamoviča v Košiciach, ako lektor dramaturgie Štátnej filharmónie Košice a hudobný publicista. Pôsobil v rozhlase, uvádzal vlastné cykly popularizačných prednášok a jeho texty boli uverejnené vo viacerých domácich i zahraničných hudobných magazínoch. Je autorom knihy pod názvom Hudba inak (Hevhetia, 2019).

28. november 2024 o 18.30 hod. 
Albrecht Trio a Simona Pingitzer

Súbor Albrecht Trio založili poprední reprezentanti slovenského interpretačného umenia, ktorí dlhoročne pôsobia ako prví hráči dychových sekcií v orchestri Slovenskej filharmónie. Impulzom k vzniku ansámblu bolo spoločné vystúpenie na pôde Slovenskej filharmónie v júni 2020, kde sa na koncertnom pódiu po prvý raz zišli ako komorné teleso. Súbor chce napomôcť k šíreniu odkazu dvoch veľkých osobností hudobnej Bratislavy: dirigenta, skladateľa a pedagóga Alexandra Albrechta (1885 — 1958) a muzikológa, hudobníka, umenovedca a pedagóga Jána Albrechta (1919 –1996), ktorí sa významnou mierou zaslúžili o podporu a rozvoj komorného koncertného života v Bratislave. ALBRECHT TRIO sa zameriava na popularizáciu tvorby skladateľov slovenskej proveniencie, ako aj na interpretáciu diel významných reprezentantov svetovej hudby. Svojou činnosťou i voľbou repertoáru chce ansámbel prispievať k šíreniu odkazu najmä slovenskej a francúzskej skladateľskej školy 20. storočia, a to prevažne dielami skomponovanými v origináli pre nástrojové obsadenie hoboj, klarinet a fagot. 

Plagát k podujatiu

Obrázok eventu

Stoyanov duo
Foto: Enriko Heringh

Peter Katina
Foto: Enriko Heringh

Albrecht Trio a Simona Pingitzer
Foto: Enriko Heringh